Cvičenie spodnej časti tela

Ahojte!  Idem rovno  veci. Pozerali ste Miss? Alebo aspoň promenádu v plavkách? Ja ako správny šmírak som si ju nenechala ujsť a dobre som urobila. Iste si domyslíte, že pre mňa boli všetky dievčatá až príliš chudé  a akési neduživé, no na to sme zvyknutí  Zarazili ma iné parametre. Čumím na telku, dievčatá tam predvádzajú čo im príroda nadelila a pozerám a pozerám a hľadám a hľadám a nič. . . . Kamera berie odspodu nohy, nohy, nohy a zrazu chrbát. . . . WTF? Kde majú zadky????? A vtedy mi to doplo, baby isto nedrepujú :D. . . . 
Zdroj
Po márnom pátraní po sedacích partiách som sa rozhodla, že vám napíšem môj tréning spodnej časti tela. Upozorňujem vás, že nie som profesionál a moje cvičenie vzniklo kombináciou cvikov, ktoré zaberajú konkrétne na mňa a ešte ma k tomu aj bavia :)



  • Kardio (25 minút stepper): na rozohriatie. Veľa ľudí tvrdí, že pokiaľ sa jedná o silový tréning, malo by sa kardio vynechať, alebo len telo jemne rozohriať tak 5 minút na rotopede. Bohužiaľ, mňa to nezohreje, tak to riešim takto.
  • Drepy (squats): 3x10-12. Treba dbať na správne prevedenie, aby zaberali na tie správne partie. Ja ich cvičím s takou tyčou železnou, a neviem koľko váži :D.
Robia sa zo záťažou, alebo bez nej, pokiaľ ich robíte bez záťaže, predpažte ruky.  Rozkročenie na šírku ramien, päty  musia byť celý čas na zemi, chrbát vystretý. Nikde sa neponáhľajte, nech sú správne prevedené. 
  • Výpady (lunges): Buď ich robím na bežiacom páse, pri nízkej rýchlosti, 3x 1,5 minúty bez prestávky, alebo so záťažou s 5 kilovými jednoručkami. 3x10-12. Včera som akurát skúšala obmenu čo mi odporučila Zuzka, kde som mala zadnú nohu položenú na bedni. Robila som ich bez záťaže a dnes cítim nohy, takže asi good job :P.
  • Zas je treba dbať na správne prevedenie. Noha vpredu má byť ohnutá do pravého uhla, nehrbiť sa a robiť ich dôsledne. 
    Planking so zdvíhaním nôh: Myslela som si, že som vymyslela nový cvik :D a ono to už existuje, nevadí. Dávam si 3x10 každú nohu. Okrem toho, že sa zapája zadok, celkovo planking pôsobí na celé telo, takže ja si ho dávam niekedy na "vydýchanie" medzi cvičeniami. Zo začiatku ma triaslo po 30 sekundách, teraz je to už v pohode :).
    Toto je základná poloha plankingu. Pokiaľ cvičím nohy, tak z tejto polohy dvíham vystretú nohu 10x ľavú a potom prestriedam 10x pravú. Opakujem 3x. Zdroj
Tieto všetky cviky, čo som popísala sa môžu robiť v pohode aj doma, nepotrebujete k tomu v podstate nič. Ešte cvičievam sumo drepy na vnútorné stehná, myslím že sa to volá tak, ale to len ak nie som v posilovni. Cvičenie na snažím držať v dynamickej rovine, preto si tieto cviky prekladám burpees, vysokými výskokmi, kde sa snažím kolenami dotknúť dlaní, plankingom a podobne. . . . 
Toto sú burpees. Ja ak mi sila vydá ich robím v B fáze s klikom. Mali by sa robiť dynamicky. Neodporúčam ľuďom, čo majú problémy s kolenami. Zdroj


Nakoniec cvičím ešte na strojoch klasiku, predkopávanie, zakopávanie, lýtka, potom  cviky na vonkajšie a vnútorné stehná, ja ich volám gynekológ :D a ešte zakopávanie nôh v stoji, 
Sumo drepy Zdroj


Po každom cvičení na nohy si dám 5 minút rotopedu, na ľahký stupeň, nech svaly trošku uvoľním a neodídem bez strečingu. . . . 

Cviky striedam a kombinujem podľa nálady, nie je dobré sa do niečoho nútiť, to z cvičenia potom človek nič nemá a ani cviky necvičí správne. To, že mám viacero cvikov na jednu partiu je schválne, nebaví ma opakovať jeden cvik po  milión sériach :)

A nakoniec čo sa týka frekvencie cvičenia, cvičím asi 6x do týždňa. Hej, je to veľa, vraj. . . Paradoxom je, že sa musím nútiť, aby som si prestávku na cvičenie dala. Samozrejme keď sa mi nechce ísť, tak jednoducho nejdem. Viem, že by som z toho nič nemala. Mám taký zvyk striedať cvičenie spôsobom: 
                                                  Spodok
                                                   Kardio
                                                   Vrch
                                                   Pauza
                                                   Kardio
                                                   Spodok
                                                    Kardio
                                                    Pauza
Predpokladám, že ste to pochopili, každý 4 deň mám voľno a prekladám silový tréning s kardiom. Sú rôzne názory o tom, čo a ako cvičiť. Niekto tvrdí, že kardio je zbytočnosť, iný, že baby by mali robiť len kardio. Ja si idem svoje a zatiaľ som na to nezmužnela, nevychudla a nestali sa ani iné katastrofy :D. Takže toto je niečo, čo vyhovuje mne aj môjmu telu. Napriek tomu som sa rozhodla, že keď mi skončí permanentka  dám si mesiac od posilovania pauzu. Rozhodla som sa behávať a cvičiť podľa Zuzky Light, nech mám trošku zmenu a chcem vidieť, čo to spraví :) len nech sa to počasie umúdri! Lebo zmrznem  alebo si pri mojej čaptavosti zlomím niekde nohu, ak bude blato :D Chcela som skúsiť aj nejaké iné aktivity, ale pri predstave mňa na Zumbe, aerobiku alebo inej pohybovej aktivite ma chytali smiechy :D Hold, nie každý dokáže koordinovať pohyby a vyzerať pri tom čarovne.
A čo vy, ako cvičíte, čo vás najviac baví? Bojíte sa chlapských cvikov, alebo si dávate pravidelne riadne do tela? Pokiaľ sú nejaké otázky, sem s nimi, ale prosím, nepíšte mi na FB, nestíham odpisovať. 
Ďakujem a žíte blaze :)
Dominika

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára