Fitness torta

V apríly sa s narodeninami asi vrece rozrhlo, ja, môj frajer, môj otec, pes a strašne veľa známych :D . . . A keďže moje úspory sú príliš biedne, volím cestu menšieho zla a vypekám, čo mi trúba stačí. Táto torta bola pre mňa výzvou, pretože som sa snažila o čo najzdravšiu, ale zároveň najvýživnejšiu alternatívu pre priateľa, ktorý aktívne posilňuje a tlačí do seba bielkoviny s takou radosťou ako asi každý kto si potrpí na svalorast. Tak som sa rozhodla vymyslieť nejakú tortu, ktorá bude plná bielkovín a zároveň v nej bude pomenej sacharidov a vzniklo toto:
Dopredu upozorňujem, že torta je pomerne náročnejšia a treba si dať záležať predovšetkým na pečení korpusov, pokiaľ to zvládnete, máte vojnu vyhratú :)



Ingrediencie korpus:

  • 6 vaječných bielok
  • 160 gramov práškového cukru (ja som dala 40g a pár lyžičiek stévie)
  • 2 polievkové lyžiče kukuričného škrobu
  • šťava z 1/2 citróna
  • štipka soli
Rúru si rozohrejeme na 150°C. Oddelíme bielka od žĺtkov (žĺtka nevyhadzujeme, buď dáme zamraziť, alebo schováme do chladničky na rannú praženicu :)). K studeným bielkam pridáme štipku soli a začneme mixovať na najvyšších otáčkach. Keď bude sneh takmer tuhý, začneme po lyžiciach pridávať sladidlo (trstinový cukor, stéviu, čo máte, len žiadne umeliny). Sneh by sa mal začať lesknúť a hutnieť. Nakoniec pridáme kukuričný škrob a citrónovú šťavu a rýchlo premixujeme, nie dlho. Mala by vzniknúť takáto masa:
Keď vytiahnete metličky, vytvorí sa špička

Plech vystelieme papierom na pečenie a nakreslíme naň dva kruhy. Ak sa nezmestia, môžeme korpusy piecť aj na dvoch plechoch. Rozdelíme si sneh na dve časti a vtvarujeme ho do nakreslených kruhov. Nebojte sa, nie je to nič ťažké, popravde ma to dosť bavilo :D a vyzerá to asi takto: 
Vpredu korpus pred upečením, vzadu nepodarenina, lebo som si chcela uľahčiť robotu a preskočiť sušenie :D spľaslo to. 
Týmto je polovička roboty za nami. Šupneme korpusy do trúby ma 150°C a 45- 50 minút. Ak máte korpusy na 2 plechoch, v polovici času pečenia plechy rýchlo vymente a pokračujte. Po uplynutí času znížte teplotu na 100°C a nechajte korpusy ďalšiu hodinu sušiť.

Ingrediencie krém: 
  • 500g tvaroh odtučnený
  • stévia (podľa chuti
  • 100 gvysokopercentná čokoláda (aspoň 70%)
  • kôra z chemicky neošetreného citróna
  • jahody
  • na vylepšenie pre nie tak diétnych 250g mascarpóne
  • 1 lyžica kyslého džemu (môže, nemusí)
Čokoládu vytiahneme z mraziaka a postrúhame na najhrubšom strúhadle do misky, ktorú schováme späť do chladničky, alebo mrazničky, aby sa netopila.Tvaroh (spolu s mascarpóne) a stéviu vymiešame, naschvál nepíšem koľko stévie, ja jej dávam podľa chuti. Nastrúhame kôru z dobre umytého citróna a pridáme čokoládu. Tá tým že bola v chladničke sa nezmieša s krémom, ale spraví krásnu stracciatelovú mozaiku v kréme :). Opatrne spojíme a dáme späť do chladničky. 
Plnka
Keď oba korpusy po hodine vytiahneme z trúby, mali by byť tvrdé, pokiaľ nie sú pokračujeme v sušení. 
Podarený, vypečený, nespľasnutý bielkovinový korpus :)
Po vychladnutí sa rozhodneme, ktorý z nich je krajší a ten škaredší logicky natrieme krémom. na ten naukladáme čerstvé ovocie podľa chuti (okrem ananásu a kiwi, pri tomto recepte som špekulovala moc a do krému rozmixovala fresh ananás. Okrem toho, že pustil šťavu a torta sa mi začala roztekať nejaký enzým  v ananáse zreagoval s enzýmom v tvarohu a plnka chutila grepovo :D. Nič to ale na chuti neubralo a patrila medzi topky :)).
 Priklopíme druhým korpusom a striktný dietáry sa môžu pustiť do degustovania
Diétna verzia
My ostatní nenažranci sme si vrch ešte pokvapkali absolútne nediétnou šľahačkou a naukladali sme si navrch jahody obalené v horkej čokoláde a spodný korpus sme okyslili ešte lyžičkou čučoriedkového džemu :)
Torta sa podľa mňa môže rôzne meniť. Miesto jahôd pridajte banán, čučoriedky, ríbezle, fantázií sa medze nekladú :).

Dobrú chuť vám želá Dominika.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára