Recepty a moje tešenie :)

Ahojte! Hneď v úvode sa s vami chcem podeliť o radostnú novinku. Po dlhom očakávaní sme sa dočkali. Ja a moje nohy máme oficiálne megašupa geniálne tenisky :D. Zbohom modrý necht na ľavej nohe, zbohom skrčené prsty pri cvičení, vitaj sloboda pohybu a dokrvovanie končatín a nový necht :D. Ehm, aby sme sa chápali, objednala som si na narodeniny zopár vecí z netu a prišli mi. Môj balíček neresti obsahuje švihadlo, rukavice na cvičenie (o mojich mozoľoch pánskej konfekčnej veľkosti som vám asi hovorila. . . ), päť párov ponožiek (ponožky sú dôležité, môj frajer z nich dnes zistil, že aj dievčatám smrdia nohy :D, na moju obranu, mala som ich obuté asi 9 hodín vkuse v teniskách a prežili so mnou cestovanie BA-ZA), športovú podprsenku, top na behanie a ešte jeden top na behanie a TENISKY. 
Kvalita naprd a nohy vyzerajú ako špáradlá, ale prisahám, že je to zlá fotka, na samofotenie nemám talent :D


Keďže dnes som mala strašne nabitý deň a nestíhala som cvičiť, pridám sem zopár receptíkov na zdravé jedlo. Rozhodla som sa, že to bude mandľové mlieko a dva dezerty :).

Mandľové mlieko
K jeho výrobe ma inšpiroval fakt, že v obchode stojí asi 3 eurá!!! Doma si ho pritom môžeme spraviť za oveľa menej peňazí a zúžitkujeme z neho aj tzv. odpad. Je vhodné nielen do kávy, ale aj na prípravu rannej kaše, či pre tých, čo majú intoleranciu na laktózu, alebo z nejakého dôvodu nechcú piť mlieko od kravičky.


Potrebujeme:


  • 1 hrnček nesolených, nepražených mandlí
  • 3 hrnčeky vody
  • vanilka, morská soľ, med, javorový sirup, hnedý cukor
Mandle si na noc namočíme. Pokiaľ sú nelúpané sparíme ich vriacov vodou a zbavíme šupky. Namočené mandle hodíme do mixéra a zalejeme 3 hrnčekmi vody. pridáme štipku morskej soli, 1/3 vanilkového lusku a kto chce môže pridať aj sladidlo, ja som ho nedávala. Všetko spolu dobre premixujeme až kým sa mandle úplne nerozmixujú a nevznikne nám doslova mlieko. Zmes precedíme cez sitko a gázu, aby sme oddelili tekutinu od zvyškov mandlí. 
Cedenie môžeme opakovať aj viac krát, ja som to precedila len 1x. Občasný kúsok mandle v mlieku mi nevadill :)

Výsledné mleko a vedľajší produkt mandlová múka. Tú v žiadnom prípade nevyhadzujte, použijeme ju do dezertu
Raw guličky

Vznikli tak trošku improvizačne. Pre tých, čo nepoznajú pojem Raw food, dá sa preložiť aj ako surová strava. Ľudia, čo razia tento spôsob stravovania tvrdia, že potraviny, ktoré prechádzajú tepelnou úpravou strácajú dôležité enzýmy a vitamíny. Je to veľmi povrchný opis, ale myslím, že ich ideológia si zaslúži oveľa viac miesta, preto to nechcem veľmi rozmazávať. Každopádne, tento dezert je tak jednoduchý a nenáročný na čas, že ho zvládne aj malé dieťa.

Potrebujeme
  • mandľovú múku, resp. hrnček orechov
  • sušené slivky, alebo brusnice, či ďatle 
  • ľanové semienka
  • mletý mak
  • strúhaný kokos
  • med, sladidlo (nie sú nutné
Iste ste si všimli, že som nenapísala gramáž. Väčšinu týchto improvizácií robím totiž od oka. Všetky ingrediencie okrem medu a sušeného ovocia nasypeme do misky a zmiešame. Ich množstvo si môžete zvoliť podľa svojich preferencíí, ja som ich spravila viac makové. V ručnom mixéry rozmixujeme sušené ovocie. Pokiaľ je veľmi suché, pridáme 1 PL vody. Pridáme k sypkej zmesi a vypracujeme. Ak potrebujeme dosladiť, spravíme tak, ja som nesladila. Výsledok by mal byť akási pevná zmes, ktorá drží pohromade a zároveň trochu lepí. 
Toto je moja zmes, pridala som si tam aj goji :) tento recept je veľmi tvárny, takže sa ho nebojte modifikovať podľa seba  :)
Následne z masy tvarujeme guličky a obaľujeme ich v kokose, orechoch, sezame, ľane, maku, skrátka čo máte radi použijete. Moja voľba bola jasná. Kokos. A to je všetko. Guličky dáme do chladničky a môžeme konzumovať. Dobrú chuť :).


Tvarohový koláč na spôsob cheesecake

Toto bola torta pre môjho tatina a keďže som si z nej chcela dať aj ja, vymyslela som si zdravú alternatívu cheesecakeu bez múky a cukru. Len sa po ňom zaprášilo. Obsahuje totiž samé dobroty :)

Potrebujeme:
Korpus
  • 150 gramov orechov (podľa chuti)
  • 100 gramov sušeného ovocia (ja som použila slivky
Všetko spolu zmixujeme v ručnom mixéry a vysypeme do formy na pečenie. Zmes uťapkáme aby bola pevná a korpus je na svete.
zmes
Zmes v tortovej forme
Plnka
  • 500g odtučneného tvarohu
  • sladidlo (ja som použila stéviu)
  • 3 PL karobu a 1 PL kakaa (ak nemáte karob, použite smelo kakao :)
  • vanilkový lusk, aróma, cukor
  • 2 vajíčka
  • guarová guma (môže nemusí)
Všetko spolu zmiešame a vylejeme na orieškový korpus. Dáme piecť do trúby na 200°C aspoň 45 minút. 
Tu sa maximálne zdravá alternatíva koláčika končí. Ja som pridala ešte polevu z čokolády a kyslej smotany, ktorá koláčiku rozhodne neuškodila.

Poleva
  • 250 ml 10% kyslej smotany
  • 200 g kvalitnej horkej čokolády
Smotanu dáme do hrnca a nalámeme do nej čokoládu, ktorú v nej necháme pomaly rozpustiť a poleva je na svete. Po upečení ju vylejeme na koláč a dáme do chladničky aspoň na tri hodiny. Dobrú chuť :)
Nikdy, ale naozaj NIKDY si neodkladajte kúsok koláča so slovami, dám si neskôr, nemala som z neho skoro nič :D



Dúfam, že som vám narovila chute a vyskúšate ho :)
Tak to by bolo z mojej kuchyne všetko, dúfam, že som vás aspoň trošku inšpirovala a zistíte, že mlsať sa dá aj zdravo :) 
Dominika

1 komentár:

  1. Dobrý deň,


    Všimli sme si, že máte veľa chutných receptov na Vášom blogu a chceli by sme Vám predstaviť našu novú webovú stránku http://www.hladatrecepty.sk/ kde si naši užívatelia môžu vyberať z vyše 85 000 pozbieraných receptov. Na stránke sme vytvorili tiež rebríček Top blogov, kde nájdete všetky pridané blogy a môžete pridať aj ten Váš. My skopírujeme všetky recepty a používatelia ich potom môžu nájsť pomocou nášho vyhľadávača. Ak však kliknú na recept, tak ich presmeruje na Vašu stránku a tým pádom stúpne automaticky návštevnosť Vášej stránky. Nemusíte sa obávať, všetko Vám ponúkame úplne zadarmo.
    Hladatrecepty.sk má svoje sesterské webové stránky na celom svete. Budeme veľmi radi keď sa stanete súčasťou tejto veľkej rodiny.

    V prípade že máte nejaké otázky obráťte sa na nás.

    S pozdravom,
    info@hladatrecepty.sk

    OdpovedaťOdstrániť