Raňajky aj pre zaneprázdnených


Raňajky sú prvým jedlom dňa. S dobrými a výdatnými raňajkami sa vie naštartovať aj dobrý a produktívny deň :-). Veľa známych (predovšetkým tým myslím ženy) sa mi sťažuje že nemá čas na raňajky. Ale ruku na srdce, viacero z nás niekedy tie raňajky vynechá. Tak si poďme výhovorky zosumarizovať - zabudla som sa naraňajkovať, nie som hladná/ý, nestíham, nechutí mi, mám malé dieťa atď. Určite každého napadne tá svoja výhovorka :-)
Moja výhovorka bola, že ráno doma nestíham (Komu sa chce vstávať o 4 30, aby si nachystal jedlo?) a ďalšia výhovorka, že nestíham v práci (prídem do práce začnem makať a ani sa nenazdám a je fajront). Pre tieto dôvody som si odopierala ranné jedlo počas týždňa (cez víkend to nehrozilo, trojité raňajky - však musím dobehnúť zameškané za celý týždeň :-D). Ale to je už minulosť.


Mám tu niekoľko rád a typov pre tým večne nestíhajúcich a zaneprázdnených jedincov.
V jednoduchosti je krása - Veľmi mi pomohlo, keď som si prípravu jedla zjednodušila. Doobeda prijímam sacharidy, t.j. mám sladké raňajky (jednoducho si užívam cukor, pretože počas dňa ho aj tak spálim). Práve tým, že ide o sladké jedlo, nie je potrebné ho mať vždy teplé a nie je potrebná ani dlhá príprava, varenie, pečenie atď. 

Ovocie, oriešky, sušené ovocie - Začala som najprv ovocím. Nie je nič jednoduchšie ako si vziať jeden, dva kúsky ovocia. Moje typické ovocie, s ktorým ma vidia v práci je banán (vedeli ste že podľa bontónu, by ho žena nemala jesť na verejnosti :-D ), hrozno (pripravené v miske na stole pre zobanie), pomaranč, mandarinky, jablko a ananás (ktorý si ale doma musíte pripraviť, fakt by som nechcela vidieť ten pohľad šéfa, keby ma zazrel ako sa mordujem s ananásom počas pracovného času). Jednoducho hocijaké ovocie, ktoré máte k dispozícií. Výhody ovocia - bez prípravy, dá sa jesť na etapy, kopu vitamínov, je chutné, dá sa kombinovať ako len chcete. Mojou druhou etapou v príprave raňajok bolo pridávanie orieškov a sušeného ovocia. Ovocie v miske a posype sa orechmi (napr. lieskovcami, vlašskými orechmi, mandľami atď.) a sušeným ovocím (napr. nesladené brusnice, goji atď.). Ak máte problémy so zubami alebo protezami môžete si oriešky pomlieť a vyrobiť si raňajkovú kašičku.

 Hrozno, banán, mandle a goji úžasná kombinácia.

Shake a peny - V súčastnosti si vytváram kadejaké podivné raňajkové kombinácie. Robievam si hlavne shake - pomixujem ovocie, niekedy pridám trochu tvarohu, inokedy kokosové mlieko, proteín, čistú vodu, kakao, ľanové semienka, jablčnú vlákninu, kokos atď. Nie je nič jednoduchšie ako pomixovať obľúbené ingrediencie dokopy a vypiť ich. Alebo pri mixovaní do nich pridať guarovu a xantátovú gumu, ktorá zmení konzistenciu shake na penu (tieto gumy kúpite skoro vo všetkých obchodoch so zdravou výživou, cena do cca 3€).


 Áno, viem nielen že obsah pohára nevyzerá dobre ale ešte aj tie foto sú hrozné (ale fakt to chutí dobre). Prvý pohár má v sebe určite kakao, tvaroh, kokos a druhý kokosové mlieko, banán a mandle (viac si nepamätám :-D).

Na raňajky si treba jednoducho spraviť vždy čas. Netvrdím, že moje raňajky sú vždy ideálne, kedže sa ráno stravujem “za pochodu”, ale cez víkend to kompenzujem a urobím si na ne čas, pripravím si vajíčka, zeleninu a pod. Chcela som týmto článkom len ukázať, že raňajkovať sa dá, aj keď ste zamestnané, aj keď nestíhate, proste za každých okolností. A je ešte lepšie, ak si tie raňajky pripravíte zdravo a chutne (aj keď tie moje mixi nevyzerajú chutne, zaručujem sa že sú to mňamky). Takže dúfam, že zajtra ráno všetci do jedného budete pekne raňajkovať. 
Zuzana



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára