Foodeas

     Prajem pekný štvrtok. Dnešný príspevok bude celý o jedle. Neočakávané z mojej nenažranej strany, však :D? V mobile sa mi nazbieralo zopár fotiek a keďže Instagram mi hovorí asi toľko ako štvorválcový motor (ak niečo také náhodou neexistuje, prosím, ignorujte to :D), tak som sa rozhodla zasypať vás spŕškou inšpiratívnych jedál. Sú to predovšetkým obedy a večere, pretože raňajky aneb jablko posypané makom s arašidovým maslom, alebo nakrájaný ananás nie je asi žiadne fotogenické terno. Aj keď o kvalite mojich fotiek by sa dalo tiež debatovať :D. Na záver pridávam recept na proteinový cake, vytvorený narýchlo, z toho, čo bolo doma (potrebovala som minúť tvaroh :D), takže je  veľmi pravdepodobné, že si ho budete môcť upiecť hneď a zaraz aj vy :).
     Ako som už veľakrát spomínala, nejedávam prílohy. Moje jedlo= zelenina+ bielkovina+ tuky (niekedy pridávam pšeno, alebo quinou)
Tuniak, quinoa, šalát poľníček, rajčina, zelené fazuľky, ľanové semienka

Hovädzia roštenka, šalát poľníček, cherry paradajky, brokolica, uhorka, vlašské orechy 

Čerstvý špenát, kuracia prsná šunka, cherry paradajky, fazuľové lusky, žltá paprika, slnečnicové semienka, redukca z balsamica

Dusená mrkva so špenátom a pšenom, s paradajkami, žltou paprikou. kuracou šunkou, uhorkami, posypané sezamovými semienkami 
Jedna z najlepších večerí. Grilovaná cuketa, s rozpustenými olomouckymi syrečkami navrchu, varená brokolica, lolo šalát, olivy, kaleráb. Mňam! 
A dnešný obed, zelené fazuľky dusené v rajčinovom pyré so pšenom, posypané čerstvou mladou cibuľkou a srvátkovým syrom
     Možno sa zdá, že sa mi v zelenina opakuje, no je to kvôli tomu, že fotky sú robené niekoľko dní po sebe a ja sa snažím nevyhadzovať a dojedať to čo je v chladničke. Iná vec sú zelené fazuľky, tie zbožňujem a momentálne sa stali numero uno v mojich jedlách ňom ňom ňom. Takže ešte sa istý čas budú vo foodseriály objavovať. Fotiek bolo viac, ale niektoré som kvôli otrasnej kvalite nepridávala, aby ste chápali, tu je ukážka najlepšej spomedzi najhorších :D
Už chápete? :D Dizaaster :D. . . (
inak brokolica, čalamáda, cherry paradajky, ľanové semienka a cottage cheese :D)
    Proteínový koláč 
     Nazvala by som ho aj chlapským koláčom, pretože je nenáročný na prípravu (rozumej 1 miska a 1 varecha), je rýchly a prudko jedlý. 
Potrebujeme: 
  • Predohriatu rúru na 180°C
  • Tvaroh, ricotta, riccoletka (500 gramov)
  • 2 vajíčka
  • stévia, med, cukor, sladidlo (podľa chuti a preferencií)
  • 60 gramov proteínu (ja som použila neochutený sôjový)
  • 1 puding (práškový, podľa vlastného výberu, ja som skúsila pistáciový)
  • mlieko
  • orechovú múku (lidl- mleté mandle)

Všetky ingrediencie zmiešame dokopy, tam kde nie sú mierky treba pridať od oka, tak aby vznikla hustejšia konzistencia, niečo ako tvaroh vymixovaný s mliekom. Prelejeme do silikónovej formy a dáme piecť na 45 minút pri 180°C, kým to celé nestuhne. 
Na záver posypeme mandľovou múkou, necháme vychladnúť a presviedčame zvyšok rodiny, že je to koláč z kategórie hnusné a zdravé. Nakrájame do nádobky a uchovávame v bezpečí za veľkými nádobkami v chladničke, ktoré nikto nikdy neprekladá. Potajomky vyžierame v rámci večere, olovrantu, raňajok a obeda :D Dobrú chuť!
Silne umelecká :D
     Tak dúfam, že článok potešil, že ste si nepovedali, že jem hnusné veci a že ste sa presvedčili o tom, že aj zelenina môže byť hlavným jedlom. 
S plnými ústami proteinového koláča zdraví Doda :)

3 komentáre:

  1. Ahoj, prosím ťa, ten puding tam mám pridať vo forme prášku alebo ho najskôr v mlieku uvariť? Ďakujem :) Práve dnes mi od Nu3tion prišiel presne rovnaký proteín, tak sa celá trasiem na prvé vyskúšanie zajtra po posilke. Aké príchute si s ním už vyskúšala? Až sa mi nechce veriť, aby taká malá tabletka ochutila celý nápoj, tak som zvedavá. Mám tabletky - čokoláda, banán, kokos a mandle.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj, no stačí ho dať do tvarohu a rozmixovať, nič netreba variť, len pridať prášok :). Čo sa týka tabletiek, ochutia proteín jemnejšie, ale je to dobré :). Najviac mi sadlo asi granátové jablko a vanilka, banán som nemala, ale ostatne príchute sú tiež v pohode :). Ja mám kokos, mandle, vanilku, čokoládu, jahodu a granátové jablko :). Doobjednávala som si ešte ananás a čiernu ríbezľu :) Tak potom dám vedieť.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Fuj.. tulipany... tie som jedla ako mala :-X fuj fuj fuj! tie nejedzte!

    OdpovedaťOdstrániť