Krátke predstavenie a prvý tréning


Konečne sa Vám hlásim aj ja Zuzana. V tomto príspevku sa povenujem ženám a silovým tréningom, a opíšem svoj dnešný tréning.
Doda už písala o tom, že sa svalov nebojíme a zaradila sa do kategórie skinny fat (je v období metamorfózy a.k.a. „prechodu“ :-D ). Rovnako som v „prechode“ aj ja, ale z opačného konca, z kategórie fat :-D (samozrejme za to môže úraz a jeho dlhodobá liečba, nie ja – však to poznáte). Už som o 15kg ľahšia a teraz sa trápim s poslednými kilami v oblasti rizikových partií.
Základný princíp chudnutia na úvod. Vždy si pamätaj, že ¾  úspechu je v strave a len ¼ v tréningu. Ach jooo, nejesť mňamky :-( , ktoré sme jedli od malička, hrôzaaa. Ale za chvíľu zistíte, že existuje toľko nových chutí...


Pozrime sa však teraz aj na tu na prvý pohľad menej dôležitú časť našej premeny. Tréning, cvičenie, potenie sa. Áno, ženy môžu cvičiť rovnako ako muži. A prečo je to tak? Ach tie hormóny (nižší podiel testosterónu v tele ženy ako v tele muža) a taktiež vďaka rozloženiu svalovej hmoty v tele.  
Ale čo ženy a silové tréningy? Môže a mala by žena tlakovať viacej na lavičke ako jej kolega IT technik? Posledné výskumy ukazujú, že môže a mala by. Silový tréning má pozitívny účinok na hustotu kostí a z čoho vyplýva že sa znižuje riziko osteoporózy vo vyššom veku, to vás asi dnes moc nezaujíma, ale aj vaša babka bola mladá. Zároveň však silové tréningy dodajú nášmu telu správne krivky :-) , zvyšujú podiel svalovej hmoty na správnych miestach, znižujú sa podiel tuku na nesprávnych miestach – a to je predsa to, o čo nám ide. Ako bonus svaly pomáhajú zrýchliť  metabolizmus, teda môžete viacej toho spapať – a to vždy poteší. No aby ste na neunudili k smrti, poďme k veci.


Môj tréning pozostáva zo silových a kondičných tréningov. Týždenne sa nachádzam 2-3x v posilňovni pri silových tréningoch, plus minimálne raz kardio tréning (beh) a jeden krát v telocvični, kde mám kondičný tréning s prvkami bojového umenia pod dohľadom trénera. Málo alebo veľa? Niekedy mám pocit, že je toho dosť, ale keď si spravím deň voľna mám stále pocit, že mi niečo chýba :-/.  Takže konečne sa dostávam k dnešnému tréningu tzv. Full Body Workout, trvanie cca 1hod 30min.
Rozohriatie - kardio - bežiaci pás. (Pozor, netreba to preháňať s kardiom! Nie je to až tak super ako sa zdá, ale tomu sa budem venovať v jednom z nasledujúcich príspevkov.)
  • ·         10 min rozohriatie
  • ·         20 min šprinty + intervalový beh
  • ·         Výpady na bežiacom páse (a tu začínam už s tréningom nôh)

Lower body
  • ·         Výpady na bežiacom páse
  • ·         Leg press
  • ·         Zakopávanie
  • ·         Good-morning

Upper body
  • ·         Bicepsový zdvih s kladkou
  • ·         Tricepsové sťahovanie kladky
  • ·         Zhyby na stroji s proti záťažou
  • ·         Úklony s jednoručkou
  • ·         Standing mohameds 

Z každého tréningu podám krátky report s mojimi pocitmi a postrehmi (cviky, opakovania, váhy a celková dĺžka tréningu). Takže toľko pre dnes. Nabudúce si bližšie popíšeme jednotlivé cviky a pozrieme sa aj bližšie na priebeh celého tréningu.

PS:  Zajtra sa držte baby, nedajte sa bez boja!
Zuzana

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára