Čokoláda, moja záchrana a nejaké nové objavy z obchodov

Ahojte! Tak a zas sa na nás to leto vysr..  ehm vykašľalo a poslalo nám sem jednu veľkú depresiu v podobe počasia ala Mordor! Na jednej strane som rada, že nesvieti slnko, lebo slnečné okuliare ktoré som si kúpila spoznali tiahu môjho pozadia a sú nenositeľné, no na strane druhej ma to neuveriteľne irituje, pretože som si do BA konečne doniesla korčule a ono to začalo pršať. Ďalší prekazený plán je moja reportáž zo špargľových dní. Plánovala som Vám napísať špargľastory, receptíky, skrátka zahrať sa na veľkú reportérku (a zadarmo sa najesť :D), ale domov som skoro vplávala a doletela, vzhľadom na intenzitu vetra a dažďa. Zajtra však nepodľahnem krutému počasiu a ako riadna investigatívka sa vrhnem do spárov neúprosnej prírody :D. Toľko k úvodu. Asi ste pochopili, že tento článoček bude taký mix všetkého, čo ma napadlo a improvizácia (lebo za ostatnými článkami je strášne veľa príprav :D), ale veď neuškodí aj trošku relaxačného čítania.
Maškrty- čokoláda
Ako ste si iste všimli, ak sa dá, vypekám zdravé dobrotky, no ak na ne nie je čas a ja mám chuť na sladké, vždy mám poruke nejakú kvalitnú čokoládu. Kvalitu zdôrazňujem preto, lebo čím viac % čokoláda má, tým je zdravšia a menej nadopovaná cukrom. Dovolila som si preto šupnúť sem niečo na inšpiráciu, aby ste vedeli, na čom ulietávam :).
HACHEZ: Túto značku som predtým vôbec nepoznala, no musím povedať že prekvapila. Vysoký podiel kakaa sa príjemne skĺbil s chuťou chilli a manga. Osobne milujem chilli čokoládu od Lindt a ich čokolády celkovo, preto som mohla porovnávať chute. Pravdupovediac od Lindt mi šmakovala viac, pretože bola pikantnejša a intenzívnejšia, rovnako ako ich novinka, na ktorú sme sa ulakomili v Rakúsku s wasabi príchuťou. Na druhú stranu, čo sa týka podielu kakaa, HACHEZ je na tom neporovnateľne lepšie. Wasabi aj chilli má len 47% kakaa, narozdiel pričom mango- chilli až 77%. 
VILLARS: Opäť novinka a opäť od mojej milovanej sestričky na narodeniny. Tentokrát je o to lepšia, že miesto pridaného cukru obsajuje stéviu, juch! Je absolútne bio a absolútne fantastická, s obsahom kakaa 70%. Švajčiari sa ozaj nezdajú a čokoládu skrátka vedia robiť.
Lindt: Jasné, kto by nepoznal že? Majú vynikajúcu čokoládu a veľa príchutí. Ako ste si mohli všimnúť, ujíždim na horkej čokoláde, preto je mojím absolútnym favoritom 99% zázrak, ktorý je tak kakaový, že to môže byť až nepríjemné. Kúpila som ju v Metre, keď bola akurát v zľave, no aj tak som za 50 gramov cvakla cca 3,50. Každopádne už ju mám asi 2-3 mesiace a stále je jej vyše polovičky. Ak mám chuť na sladké, odlomím si 1/3 z kocky a cmúľam ju. Možno si myslíte, že je to málo, ale tá chuť je tak hútna a plná, že mi to úplne stačí a viac nepotrebujem. Avšak pre niekoho môže byť príliš trpká a nepríjemná. Preto pokiaľ vám robia problém čokolády 70%, túto si určite nekupujte. Pre mňa je sladká aj 84% :).
Moje trio :).
Kokosový olej, moja nová úchylka
Viete, nikdy by som nebola povedala, že budem lyžičkou vyjedať olej :D. Asi som prasiak, ale to sa proste nedá. Momentálne nechápem, ako som mohla bez neho existovať. Tá vôňa keď na ňom niečo pečiete je božská. Okrem použitia do kuchyne, je to výborný pomocník na vlasy, pokiaľ ich máte suché a nevyživené a taktiež sa ním dajú napríklad čistiť zuby (bieliaci efekt), alebo natierať suchá pokožka. O jeho pozitívach si viac môžete prečítať tu, pretože má toľko plusových vlastností, že by sa patrilo o ňom napísať samostatný článok. Ja osobne ho môžem len odporučiť. Na čo by ste si mali dávať pozor je jeho zloženie a proces výroby. Kupujte si len 100% čistý kokosový olej, bez aditív a pridaných aróm. Mal by byť lisovaný za studena a jeho konzistencia by mala byť napočudovanie tuhá, ako masť, topí sa totiž až pri teplote 26°C. 
Mám túto značku cena 8 eur. zdroj

Agáve sirup
Poväčšine si nesladím, alebo používam stéviu, či medík. No na narodeniny som dostala agáve sirup (spätne si uvedomujem, že v podstate som bola obdarovaná vecami na cvičenie a jedlom :D, ale veď ja si nesťažujem :D) a poviem vám, raňajky už len s ním. Má veľmi príjemnú sladkú až karamelovú chuť a mne osobne sa zdá, že aj vyššiu sladivosť ako cukor, či med. Výhody oproti cukru sú, že vďaka svojmu zloženiu sa uvoľňuje do tela postupne a teda nám nenarobí šarapatu s cukrom v krvi. Je vhodný aj pre diabetikov a vzhľadom na už spomínané sladivé vlastnosti sa ho používa menej. Viac informácií o jeho plusových bodoch máte opäť tu.
Ja mám tento zdroj
KUZU: Je to výťažok z koreňa nejakej rastlinky, ideálny na zahusťovanie jedál, pokiaľ ako ja nejete múku a snažíte sa vyhýbaťjednoduchým škrobom. Opäť darček od mojej milovanej polovičky :). Viac o jeho priaznivých účinkoch tu. Priznám sa, že som ho ešte netestovala, ale sľubujem, že čoskoro prinesiem nejaký receptík, kde ho zahrniem.
zdroj
GUAROVÁ GUMA: Opäť super náhrada miesto stužovačov a podobných sračiek  blbostí. Ja ju používam hlavne večer, keď si robím proteínovo- tvarohovú penu. Zmiešam proteín (čoko- kokos) s tvarohom, vodou, poprípade dám aj vajíčko a pridám malé množstvo guarovej gumy. Následne zmes vymixujem mixérom až kým vznikne pena a beztrestne maškrtím :). Treba si však dať pozor na množstvo, ktoré použijete, pretože moja prvá pena nám okrem úst zalepila aj niečo iné :D. . .  
zdroj
Tak to by bolo niečo z mojej potravinovej komôrky a alternatív čo sa týka jedál. Určite časom pribudne viac takýchto článkov, lebo stále objavujem nové úžasné veci.
PS: Dnes som bola prvý krát na Miletičke a decká, ja som bola v siedmom nebi :D. Všetko tam tak voňalo, tie jahody a čerstvá zeleninka, mňam!!!! Kúpila som si melón, paradajky, karfiól, marhule, redkvičku, mladú cibuľku a cukety. Keby to nebolo tak drahé vykúpim tam všetko :D. 
Všetko to bolo nadnes aj odo mňa, prajem vám teda rýchly piatok a krásny aj keď upršaný víkend. 
Vaša Dominika



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára