Švihám, šviháš, šviháme, alebo moja nová kardio láska

Ahojte! Dúfam, že si užívate slnko rovnako ako ja, aj keď v Capital city je to momentálne tak striedavo oblačné.
Na úvod opäť niekoľko postrehov, ktoré sa nazbierali počas víkendovej odmlky. Už viete, že špargľové dni boli prepadák a sklamali. Tak som si chcela spraviť inú radosť a ísť prvýkrát na korčule. Len ja a mp3. Poviem vám, už dlho som si tak parádne nevyčistila hlavu. Korčuľovala som na hrádzi a na moje veľké potešenie predbiehala väčšinu korčuliarov. Po 16 km a stále redšej populácií výletných korčuliarov som sa rozhodla, že inline-isti nie sú najlepšia spoločnosť a rozhodla som sa vrátiť. A tu som pochopila, prečo to bolo také fajn. Cestou tam mi totiž pomáhal smer vetra, no pri návrate sa do mňa oprela taká "víchrica", že miesto napredovania som stála na mieste, alebo ma unášalo dozadu. Miesto zúfalstva ma však chytili nervy, tak som so sebou flákla na zem a prezula sa do tenisiek :D. Ľudia moji, šla som 6 km pešo, kým mi akú takú bariéru spravili stromy a ja som bola schopná sa aj hýbať a napredovať do želaného smeru. Po 3 hodinách som predsa len dorazila domov, aj keď nohy sa bez korčuli snažili dobrú hodinu zaberať do bokov, miesto vpred :D. Trošku hardcore a hardcore to bolo aj na druhý deň :D. Mám neuveriteľnú svalovicu na vnútorných stehnách, ale ten pocit, že som to zvládla to všetko prebil. Skrátka like a boss :P
No nezabudnite sa keď máte niečo takéto všade naokolo :)


Ďalšia  novinka z môjho workout života je švihadlo. Zrejme ho pozná každý a všetci cezeň vieme skákať. Avšak ja som si dala nový cieľ, skákať tak ako boxery a iní bojovníci. Je to vážne makačka. Nie je to len nezmyselné hopkanie, ale zladenie tempa a zvládnutie techniky. Samozrejme sa mi nohy stále zamotávajú a s mojou trpezlivosťou z toho mám nervy, ale neuveriteľne ma to baví a bez rozcvičky na ňom nedám deň. V podstate otvára každé moje workout okno :). Ak sa chcete inšpirovať, tu máte video :D ja ho samozrejme takto nedávam, ale dobrý challange si myslím. Môj výkon je tak 600 preskokov, pričom striedam:
- 3x 100

  • 10 skokov pravá noha
  • 10  ľavá
  • 10 spolu
-3x 100
  • striedanie pravej a ľavej nohy, výskoky s vysoko zdvíhanými kolenami
All what you need. Tie rukavice sa nerátajú, tie sú tam len preto, aby ste vedeli že ich mám :D

Skákanie si vsúvam pomedzi cvičenia, ako mi to vyhovuje a podľa toho, ako si ich nakombinujem. Stále pokračujem v ZWOW, momentálne som na 11. Sú to time challanges a trvajú cca 10 minút. Je to zaberák, robíte toľko kôl, koľko zvládnete a napočudovanie sa mi podarí Zuzku vždy predbehnúť, pretože nepijem :D. Som súťaživá no. . . Vzhľadom na to, že intenzita cvičenia je naozaj vysoká a pokiaľ do nej vkladáte všetko aj efektívna, predpokladá sa, že ako začiatočníkovi by vám malo stačiť aj 10 minút (svalovica zaručená). Ja si však po ňom pridám nejaké cviky, ktoré prekladám so skákaním cez švihadlo. Dnes to bol napríklad planking, počas ktorého som zdvíhala nohu a posilňovala zadok. Potom to boli sedľahy s vystretými rukami nad hlavou a nohami v tureckom sede a kliky. Mne skrátka 10 minútové cvičenie nestačí a radšej si precvičím ešte aj zvyšok tela. 
Planking a posilňovanie sedacej časti
Zopár mojich postrehov, čo sa týka skákania:
  • Vyberte si správne švihadlo: dobrá dĺžka ( malo by siahať po prsia), správny materiál (žiadne látkové, malo by mať dobrý švih a nemalo by byť ľahké).
  • Cvičte obutý: Verte mi, nechcete dostať švihadlom ktoré je rozbehnuté po prstoch, poprípade, aby sa vám medzi ne zamotalo.
  • Buďte trpezlivý: Aj keď sa to nezdá, naučiť sa dobre skákať vám zaberie nejaký ten deň.
  • Majte trpezlivých susedov: Ak nebývate v rodinnom dome, alebo na prízemí, môže to byť celkom problém, pretože okrem dupania švihadlo vydáva plieskajúci zvuk o podlahu, takže ďakujem svojim susedom, že sa ešte neprišli sťažovať pri mojich burpees, skákaní a kopaní :D.
zdroj
Výhody skákania cez švihadlo:
  • Dostupnosť:  Je to presne ten typ cvičenia pre ľudí, ktorý hovoria: "Ja nemám čas, nemám peniaze a bla, bla, bla", pre mňa keci. Švihadlo je jedna z možností, ktorú si môže zadovážiť naozaj každý a potom sa treba len donútiť cvičiť. Ak to nepôjde, viete, že chyba je v lenivosti :).
  • Cena: Ak sa rozhodnete, kúpiť si švihadlo, vyjde vás cca 10 euro.  Samozrejme existujú aj drahšie alternatívy, ktoré počítajú napr. vaše preskoky, alebo sú niečim špeciálne. Ja mám svoje za 1,50 z jednej športovej stránky a stačí mi.
  • Posilňovanie- kardio: Je to v podstate 2 v 1, pretože pri skákaní zvyšujete svoju tepovú frekvenciu a zároveň cvičíte aj nohy. Veď pri výskokoch na 1 nohe musíte dostať do vzduchu celú svoju váhu.
  • Zlepšenie kondičky : Skákanie je naozaj náročné a zo začiatku budete zadýchaní aj po malej chvíli. 
  • Koordinácia a sústredenosť: Zlepší sa vaše zladenie sa s vlastným telom, dokážete si pri tom vypnúť mozog a odreagovať sa. Nadobudnete balans.
  • Zapojíte všetko: Aj svaly, ktoré bežne nezapájate práve vďaka balansu.
  • Kedykoľvek a kdekoľvek: V izbe, vonku, v posilovni, v garáži, k tomu, aby ste začali skákať vám skutočne stačí len odhodlanie, švihadlo a tenisky
  • Veľa kalórií za málo muziky: Alebo inak povedané za 5 minút skákania spálite cca 2x toľko kalórií ako pri behu za rovnaký čas. To je asi kľúčová informácia pre notorické počtárky kcal :)
Záverom by som len chcela povedať, že máme k dispozícií veľa možností ako cvičiť a neinvestovať do toho veľa peňazí, respektíve žiadne. Preto v budúcnosti prinesiem článok o posilňovaní vonku, za pomoci schodov a kopcov, ale najbližší môj článok sa bude sústrediť na oleje, aby ste vedeli, na čom vypekať, smažiť, variť a tak. Dúfam, že som vás inšpirovala a možno aj trošku namotivovala. 
Dodoskákania priatelia ;)
Dominika
PS: Niečo čo fakt made my day :D toto si musíte prečítať :D http://www.nemecka-doga.cz/index.phtml?page=text&id=159

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára